Stanowiska bezpośredniej obsługi mieszkańców znajdują się w dwóch salach na parterze budynku ratusza przy ul. Modlińskiej 197.
Sala A
Znajduje się tutaj Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich (BAiSO). Wejście do BAiSO jest możliwe wyłącznie wejściem A. Załatwiane są sprawy z zakresu meldunków i dowodów osobistych oraz praw jazdy i rejestracji pojazdów.
Aktualny stan realizacji dokumentów komunikacyjnych można sprawdzić na stronach.
- Prawo jazdy pod adresem: www.kierowca.pwpw.pl
- Dowód rejestracyjny pod adresem: www.pojazd.pwpw.pl
Płatności można dokonywać w opłatomacie i w kasie, które znajdują się w Sali A.
W informacji ogólnej, przy wejściu, zostało udostępnione dla interesantów głuchoniemych urządzenie pozwalające na kontakt wideofoniczny z tłumaczem języka migowego (tzw. tłumacz elektroniczny). Pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców i Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich pomagają w jego obsłudze i pośredniczą w załatwianiu spraw zgłaszanych przez osoby głuchonieme.
Sala B
Znajduje się tutaj Wydział Obsługi Mieszkańców (WOM). Wejście do WOM jest możliwe wyłącznie wejściem C (narożne wejście od strony ul. Produkcyjnej).
W Wydziale Obsługi Mieszkańców można złożyć wnioski i pisma z zakresu: spraw społecznych, programu „Rodzina 500+”, bonu żłobkowego, oświaty, kultury, ochrony środowiska, karty warszawiaka, karty dużej rodziny, architektury, urbanistyki, geodezji, gospodarki gruntami oraz gospodarki odpadami komunalnymi. W Sali B zlokalizowany jest również punkt podawczy.
Stanowiska bezpośredniej obsługi umożliwiają rozpoczęcie procedur. Pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców nie rozpatrują spraw merytorycznie, a tym samym nie podejmują decyzji merytorycznych. Obowiązkiem pracowników Wydziału Obsługi Mieszkańców jest:
- przyjmowanie oraz sprawdzanie składanej w urzędzie dokumentacji - zgodnie z zatwierdzonymi procedurami, a po stwierdzeniu poprawności i kompletności składanej dokumentacji - zewidencjonowanie jej i kierowanie do odpowiednich komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy,
- udostępnianie odpowiednich druków i wzorów formularzy oraz ewentualna pomoc przy ich wypełnianiu,
- udzielanie informacji o trybie, procedurach i przebiegu rozpatrywanych spraw, a także o obowiązujących przepisach i uregulowaniach oraz rozwiązaniach organizacyjnych w zakresie samorządu gminnego,
- powiadamianie oraz wydawanie za pokwitowaniem przygotowanej przez pracowników merytorycznych dokumentacji.