null

Skrzyżowanie ulic Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki z sygnalizacją

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Deszczowy dzień. Ruch na przebudowanym skrzyżowaniu ulic Płochocińskiej, Krzyżówki i Spedycyjnej. Widoczne przejścia dla pieszych, znaki drogowe i sygnalizatory świetlne.
Autor: Zarząd Dróg Miejskich

Podłączenie i uruchomienie sygnalizacji świetlnej zakończyło przebudowę skrzyżowania ulic Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki. Powstały trzy nowe pasy ruchu i cztery przejścia dla pieszych, a jedno dotychczasowe zostało wyposażone w azyl. Deweloper, który zrealizował prace, wybudował również chodniki.

Skrzyżowanie ulic Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki zostało przebudowane jesienią zeszłego roku. Prace brukarskie zakończyły się na przełomie listopada i grudnia, kolejnym krokiem była budowa sygnalizacji. Maszty z sygnalizatorami zamontowano do końca zeszłego roku. Od tego czasu instalacja czekała na podłączenie i odbiory techniczne. W środę światła uruchomiono w docelowym programie, co zakończyło inwestycję.

Drugi wyjazd z osiedla

Przebudowę wykonał deweloper (firma Marvipol). Został do tego zobligowany na mocy ustawy o drogach publicznych. Chodziło o poprawę obsługi komunikacyjnej osiedla, które wybudował nad Kanałem Żerańskim. Do niedawna tamtejsi mieszkańcy musieli korzystać tylko z ul. Kowalczyka, aby dostać się do głównej arterii tej części miasta – ul. Modlińskiej. Teraz, dzięki przedłużeniu i włączeniu ul. Krzyżówki (jest dalszym ciągiem ul. Kowalczyka) do skrzyżowania z ulicami Płochocińską i Spedycyjną, zyskali drugi wyjazd.

Ze względu na przebicie ul. Krzyżówki, skrzyżowanie zostało wyposażone w sygnalizację świetlną. Światła były konieczne, aby upłynnić zwiększony ruch i poprawić bezpieczeństwo – dlatego, że wzrosły rozmiary „krzyżówki”. Zachodni wlot ul. Płochocińskiej został poszerzony w stronę południową, a droga zyskała dwa nowe pasy ruchu (do skrętów w prawo i w lewo) i liczy ich już w sumie cztery.

Poszerzona została również ul. Spedycyjna. Kierowcy zyskali tam nowy pas – do skrętu w lewo. Z kolei ślepy wlot ul. Krzyżówki (kończyła się po zaledwie ok. 150 m) przeszedł całkowitą przemianę. Miejsce nierównych i popękanych betonowych płyt zajął nowy asfalt.

Cztery nowe przejścia

Inwestycja poprawiła bezpieczeństwo również niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Do czasu rozpoczęcia przebudowy na skrzyżowaniu nie było ani jednego przejścia dla pieszych. Teraz są cztery zebry – na każdym wlocie. Zostały wybudowane nowe chodniki, które zapewniają komfortowe dojście na osiedle, a ten po północnej stronie ul. Płochocińskiej przeszedł remont. Przy okazji powstał azyl na przejściu przy przystanku „Cementownia 02”. Budowę właśnie tego elementu infrastruktury drogowej wskazali audytorzy, którzy w trakcie audytu bezpieczeństwa nieosygnalizowanych zebr w mieście ocenili to przejście na 2 w sześciopunktowej skali.

Ponadto lokalizację zmienił przystanek autobusowy „Cementownia 01”. Deweloper przesunął go na zachodni wlot ul. Płochocińskiej. Ponieważ ulokowano go za wyjazdem ze Spedycyjnej, konieczna stało się utworzenie zatoki dla autobusów, aby te nie zablokowały pojazdów opuszczających skrzyżowanie w kierunku ul. Modlińskiej. Całość zmian dopełnił montaż nowego oświetlenia na ul. Krzyżówki. Jasność po zmroku na ul. Płochocińskiej zapewniają nowe lampy ledowe, które zainstalowaliśmy w 2020 r. na odcinku od ul. Modlińskiej do wiaduktu kolejowego.

Źródło: zdm.waw.pl