null

Zajęcia dodatkowe i sprzęt ze środków UE – podsumowanie 8 projektów na Białołęce

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Dwie osoby ubrane w białe fartuchy przeprowadzają eksperyment chemiczny na scenie. Z kolb bucha biała para.

3,5 mln zł na zajęcia dodatkowe, komputery i pomoce dydaktyczne - to rekordowe w skali Warszawy wsparcie ze środków UE zasiliło białołęcką oświatę.

21 października 2022 r. w Białołęckim Ośrodku Kultury przy ul. Głębockiej 66 w Warszawie, odbyło się uroczyste podsumowanie 8 projektów edukacyjnych finansowanych z funduszy europejskich. Szkoły pokazały efekty realizacji projektów. Odbyła się prezentacja zakupionych pomocy dydaktycznych oraz sprzętu IT. Szkoły opowiedziały też o tym jak przebiegały zajęcia dodatkowe i co zyskali uczniowie dzięki zorganizowanym wycieczkom edukacyjnym.

Projekty zostały sfinansowane z Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach ich realizacji odbyło się 10 tys. godzin zajęć dodatkowych w ośmiu białołęckich szkołach. Pracownie komputerowe i przedmiotowe zyskały nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne. 

W ramach projektów:

  • 2665 uczennic i uczniów wzięło udział w zajęciach i wycieczkach
  • zrealizowano zajęcia dla 597 grup
  • zorganizowano 22 wycieczki

Prawie 1 mln zł przeznaczono na zakup sprzętu i pomocy do pracowni szkolnych, w tym mi.in:

  • 17 monitorów interaktywnych i zestawów multimedialnych
  • 136 laptopów i 95 tabletów
  • 28 mikroskopów, w tym 5 z kamerą USB i 6 z podłączeniem do komputera

W trakcie wakacji uczestniczki i uczestnicy projektów brali udział w naukowych półkoloniach.

Projekty realizowały następujące szkoły:

  • SP nr 368 przy ul. Ostródzkiej,
  • SP nr 342 przy ul. Strumykowej,
  • SP nr 112 przy ul. Zaułek,
  • SP nr 231 przy ul. Juranda ze Spychowa,
  • SP nr 314 przy ul. Porajów,
  • SP nr 344 przy ul. Erazma z Zakroczymia,
  • SP nr 356 przy ul. Głębockiej,
  • SP nr 366 przy ul. Strumykowej.

Osiem Szkolnych projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Spójności  realizowane były w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera.