Od października, wszyscy warszawiacy, niezależnie od swojego miejsca zamieszkania na terenie stolicy, mogą w każdym urzędzie dzielnicy załatwić sprawy związane z meldunkami tj. zameldowania na pobyt stały i czasowy, wymeldowania, przemeldowania w ramach stolicy. Udało się bowiem połączyć dzielnicowe systemy informatyczne w centralnej bazie dla całego miasta.
–Wszyscy mieszkańcy naszego miasta będą mogli załatwić sprawy administracyjne w każdym urzędzie dzielnicy niezależnie od miejsca zamieszkania. W konsekwencji warszawiacy będą mogli zaoszczędzić czas, a urzędnicy usprawnić obsługę interesantów – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
Dodatkowo, wykonana modyfikacja ułatwi generowanie danych z ewidencji ludności w formie raportów i zestawień, co usprawni tworzenie statystyk dotyczących m.in. liczby mieszkańców, liczby wyborców, liczby wydawanych zaświadczeń. Poprzednie rejestry zostaną zachowane w celach archiwalnych oraz zabezpieczających dane.
W 2015 planowane jest poszerzenie zakresu usług dostępnych niezależnie od miejsca zamieszkania w Warszawie. Po odmiejscowieniu mieszkaniec będzie mógł udać się do urzędu w dogodnej dla niego lokalizacji np. ze względu na miejsce pracy.
na podst. info z Wydziału Prasowego